Smart shopping, czyli kupuj skutecznie

Podejście do zakupów wśród Polaków ulega znacznym przemianom. W kwestii kupowania, Polacy stanowią bardzo inteligentny naród, znajdując się w europejskiej czołówce. Kupujemy skutecznie, kierując się logiką, aktualnymi potrzebami i doświadczeniem – także cudzym (np. czytając opinie w Internecie czy radząc się znajomych). Współczesny konsument zyskał nawet swoją nazwę – smart shopper, bo kupuje rozważnie, mądrze i odpowiedzialnie. Niemal 50% Polaków szuka na sklepowych półkach przede wszystkim wartości. Tak wynika z raportu ShoppingShow 2013, opracowanego przez Rubikom Strategy Consultant i Movedo Shopper&Trade Marketing. Nowinki na rynku czy marka na metce nie mają tak dużego znaczenia. Liczy się także cena, chociaż jakość i wartość zdecydowanie dominują. Przeciwieństwem smart shoppera jest klient beztroski, którego decyzjami steruje aktualna ochota na produkt czy usługę. Skuteczne kupowanie ma swoją podstawę w rosnącej świadomości konsumentów i stale zaostrzającym się prawie. Dzięki opiniom internautów, każdy może dzisiaj szybko sprawdzić, co o danej firmie, produkcie czy usłudze sądzą klienci z całego świata. Według naukowców, opinie obcych osób posiadają dzisiaj taką samą wiarygodność, jak oceny zawodowych, znanych recenzentów. Inteligencja zakupowa każe nam unikać niewiarygodnych sprzedawców czy usługodawców. Nowoczesne technologie znacznie ułatwiają bycie sprytnym. Aby kupować skutecznie, należy wykazywać się sprytem i analitycznym podejściem, przeprowadzać automatyczny bilans korzyści i strat oraz sprawdzać co najmniej kilka różnych ofert przed ostateczną decyzją. Efektywne zakupy to stawianie bardziej na jakość produktu niż jego cenę, a także umiejętność opierania się różnym technikom sprzedażowym. Również e-konsumenci wykazują się godnym podziwu sprytem. Nowym zjawiskiem, zwiększającym skuteczność zakupów, jest kupowanie przez Internet produktów, widzianych i dokładnie obejrzanych czy przemierzonych w sklepie stacjonarnym. Chodzi o to, żeby móc przetestować towar i zobaczyć go „na żywo”, a następnie kupić taniej, w idealnym stanie, w sklepie online. Dzięki takiemu procesowi zakupowemu, zmniejsza się ilość zwrotów w wyniku nietrafionego zawiązania umowy na odległość. Liczba osób na całym świecie, kupujących skutecznie, z roku na rok dynamicznie wzrasta. Rośnie także poziom inteligencji zakupowej konsumentów.
© 2012 - 2018 copyright: avesti.pl
projekt i wykonanie: xirshop.pl