Rozwój e-commerce

Rozwój e-commerce Jak wynika z badań, przeprowadzonych niedawno przez instytut opinii publicznej Infas, zamówionych przez Trusted Shops, popularność zakupów internetowych rośnie z zawrotną prędkością. Wśród europejskich top e-krajów, Polska zajmuje jedno z czołowych miejsc, ustępując wyłącznie Wielkiej Brytanii i Niemcom. Ogromny popyt na zakupy online wykorzystuje coraz większa ilość firm z przeróżnych branż, decydując się na przeniesienie bądź rozszerzenie działalności o sprzedaż internetową. Rynek e-commerce rośnie w siłę, stając się niemal podstawą gospodarki wielu krajów świata. Nastała złota epoka dla e-commerce? Według analiz, co trzeci Polak robi chociaż raz na 7 dni zakupy w sieci. Zakupy online to znacznie więcej możliwości niż tradycyjny shopping w stacjonarnych salonach. Robiąc zakupy w sklepach internetowych czy na portalach aukcyjnych, najczęściej motywują nas niższe ceny niż w stacjonarnych sklepach, dużo większy wybór, lepszy stan kupowanych produktów i możliwość bezproblemowego odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży towaru w terminie aż do 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W przypadku zakupu w lokalu, tzn. w tradycyjnym sklepie, to sprzedawca decyduje czy zechce przyjąć od nas z powrotem niechciany towar – jest to jego wyłącznie dobra wola, a nie obowiązek. Rośnie trafność zakupów internetowych, dzięki wdrażaniu różnych, innowacyjnych rozwiązań, np. prezentacji 3D produktów czy filmików reklamowych. Samo robienie zakupów online sprawia coraz mniejsze problemy także osobom zupełnie niedoświadczonych w technologiach IT. E-kupowanie jest szybkie, intuicyjne i bezpieczne. Co więcej, w sieci kupimy teraz niemal wszystko. Począwszy od ubrań, butów i dodatków, przez pełen wachlarz produktów dla dzieci, po książki, kosmetyki, leki, sprzęt elektroniczny, RTV i AGD, artykuły motoryzacyjne oraz rzeczy do ogrodu, a kończąc na żywności. Przez Internet kupisz samochód, działkę, dom i zwierzaka. Czegokolwiek byś zapragnął, najprawdopodobniej w sieci to znajdziesz. Chyba nie można wskazać dzisiaj branży, która w żadnym stopniu nie wykorzystywałaby kanału e-commerce w codziennej działalności. E-commerce to dla firm synonim rozwoju i nowoczesności. Polski e-konsument staje się coraz bardziej inteligentny, a e-sklepy starają się sprostać jego oczekiwaniom i potrzebom. Jeśli sklep nie nadąża za klientem, wówczas naraża się na trwałe naruszenie dobrego imienia, bowiem opinia wystawiona w Internecie, może tam pozostać na zawsze. A okazuje się, że opiniami innych konsumentów kieruje się prawie 80% osób, kupujących online. Rozwój e-commerce to zatem przede wszystkim ciągła poprawa jakości produktów, różnorodności asortymentu i standardów obsługi – terminowości wysyłki czy fachowości i trafności doradztwa. 11 miesięcy temu, szczegółowe badania nad postępami branży e-commerce, przeprowadził znany serwis, skupiający opinie o produktach - Opineo.pl. Jak podają statystyki, rok temu, ilość sklepów internetowych w naszym kraju sięgnęła ok. 20 000. Rok wcześniej – początkiem 2013r., było ich ledwo 10 000. Wszystko wskazuje na to, że w lutym 2015r., podczas nowych badań, może paść kolejny rekord. Aktualnie eksperci szacują wartość rynku e-commerce i jego wpływ na funkcjonowanie polskiej gospodarki. Okazuje się, że działalność internetowa w Polsce może być warta niemal…30 miliardów złotych, stanowiąc jedną z najważniejszych i najbardziej postępowych gałęzi krajowej gospodarki.
© 2012 - 2024 copyright: avesti.pl
projekt i wykonanie: xirshop.pl